Omsan Lojistik İlk Özel Demiryolu Tren İşletmecisi Oldu


OMSAN LOJİSTİK İLK ÖZEL DEMİRYOLU TREN İŞLETMECİSİ OLDU

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın himayelerinde, demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesi ve rekabete açılması süreci kapsamında, TCDD Taşımacılık AŞ ile OMSAN Lojistik AŞ işbirliği ile lokomotif ve vagon kiralamasına ilişkin protokol, 13 Ekim 2017 tarihinde UDH Bakanlığı toplantı salonunda saat 16.00’da törenle imzalandı.

Törene ayrıca, UDH Bakanlığı Müsteşarı Suat Hayri Aka, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdür Yardımcısı Çetin Altun ile yöneticiler ve basın mensupları katıldı.

 “TCDD Taşımacılık AŞ’den 15 adet elektrikli lokomotif 350 adet cevher vagonu kiralandı”
TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt ve OMSAN Lojistik AŞ Genel Müdürü Mehmet Hakan Keskin tarafından imzalanan protokolü değerlendiren UDH Bakanı Arslan, demiryolu taşımacılığının serbestleşmesi için yıllarca süren meşakkatli çabanın başarıyla sonuçlandığını, 6461 Sayılı Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun ile yasal bir zemin bulduğunu, düzenleme ile TCDD Genel Müdürlüğü’nün demiryolu altyapı işletmecisi, TCDD Taşımacılık AŞ’nin ise demiryolu tren işletmecisi kuruluş olarak tanımlandığını ve 01 Ocak 2017 tarihinden itibaren fiilen faaliyetlerine başladığını belirterek şunları söyledi:” ” Bugün demiryolunda ülkemizin ilk özel sektör şirketiyle tanışıyoruz. OMSAN Lojistik AŞ, Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’ne başvurması sonucunda ‘ilk özel demiryolu tren işletmecisi’ statüsüne sahip şirket oldu. Şirket, TCDD Taşımacılık AŞ’den Demirdağ-İskenderun parkurunda yapılacak cevher taşımalarında kullanılmak üzere 15 adet elektrikli lokomotif ve 350 adet cevher vagonu kiraladı.” diye konuştu.
 
“Demiryolu ulaşımını tekrar devlet politikası olarak ele aldık”

TCDD Taşımacılık A.Ş.’nin bir taraftan sektörde daha kaliteli yük ve yolcu taşımacılığı hizmeti sunarken, bugün tanık olunduğu üzere demiryolu sektörünün kamu ve özel sektör işbirliğiyle daha da gelişmesine katkı sağladığına vurgu yapan Arslan, demiryolunda serbestleşme sürecinin uzadığına ilişkin eleştiriler konusunda şunları dedi:” Hükümetlerimiz öncesinde yarım yüzyıl boyunca unutulan bir sektör vardı. Bu sektörün serbestleşmeye açılabilmesi için öncelikle birçok önlemin alınması ve altyapının tahsisi gerekiyordu. 1951-2004 yılları arasında yılda ortalama 18 kilometre olmak üzere toplam 945 kilometre demiryolu yapılmış. Düşünün yılda sadece 18 kilometre… Buradan Gölbaşı kadar yok… Biz ise demiryolu ulaşımını tekrar devlet politikası olarak ele aldık ve demiryollarında en yoğun çalışma yapılan dönemi gerçekleştirdik. Bugün itibariyle 1.213 km yüksek hızlı tren hattı yaparak Avrupa’nın 6. Dünya’nın 8. Yüksek hızlı tren işletmecisi olduk. Demiryolu Ağını 10.959 kilometreden, 12.532 kilometreye yükselttik. Sinyalli Hat uzunluğumuzu 2.449 kilometreden 5.462 kilometreye çıkardık. Elektrikli Hat uzunluğumuzu 2.122 kilometreden, 4.350 kilometreye ulaştırdık. 10 bin kilometrenin üstünde demiryolu hattını yeniledik.7 adet Lojistik Merkez yaptık. Marmaray’ı açtık. Bakü- Tiflis -Kars demiryolu projesini tamamladık, deneme seferlerine başladık. “
 
“ Demiryolunda ibre sürekli yukarlara seyrediyor”

Marmaray’da bugüne kadar 223,4, YHT’lerde 35,1 milyon yolcu taşındığına vurgu yapan Arslan,” TCDD Taşımacılık AŞ 2016 yılında toplam 89 milyon yolcu taşımış iken, bu 2017 yılının ilk 9 aylık döneminde 61,7 milyon yolcuya ulaştı. Görüldüğü üzere demiryollarında ibre sürekli yukarılara seyrediyor. Biz bu seyri devam ettireceğiz. 2023 yılına kadar 3 bin 500 kilometresi yüksek hızlı olmak üzere, 8 bin 500 kilometre hızlı ve 1.000 kilometre konvansiyonel demiryolu olmak üzere 13 bin kilometre demiryolu yapma hedefindeyiz. Bu hedef çerçevesinde; 3 bin 953 kilometresinde yapım çalışmaları sürüyor. 5 bin 277 km’lik yüksek hızlı ve hızlı demiryolu hattının etüt-proje hazırlama çalışması ise devam ediyor. 2023 yılında toplamda 25 bin kilometre demiryolu uzunluğuna ulaşılması hedefine koşar adım ilerlemekteyiz.” diye belirtti.

Bakü-Tiflis-Kars Hattı 30 Ekim’de Açılıyor
Yaklaşık 2.5 aydır testleri devam eden Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı ve Gürcistan temsilcilerinin katılımıyla 30 Ekim’de Bakü’den hizmete açılacağı müjdesini veren Arslan,” Tren, Bakü’den kesintisiz şekilde yeni hattan Kars’a kadar gelecek. Sonrasında yükü nereye götürmek isterlerse, ister Akdeniz’e indirsinler, isterlerse kesintisiz şekilde ülkemizin en batı ucuna, Avrupa’ya göndersinler.” dedi.

Kamu Özel Sektör İşbirliği ile Daha Güçlü Demiryolu Hedefliyoruz
Demiryolu altyapı kalitesinin UDH Bakanlığı, TCDD Genel Müdürlüğü ve AYGM tarafından iyileştirilirken, TCDD Taşımacılık AŞ’nin özel sektör anlayışı ile taşımacılık yapacağını ve özel sektörün de bu sektörde giderek çoğalacağını, Bakanlığın destek vermeye devam edeceğini, özel sektörün demiryolu ile ilgilenmesinden mutluluk duyduklarını belirten Arslan özetle şunları söyledi: “Adil rekabet koşulları ve sağlıklı işleyen bir yapıyla serbestleşmesi tamamlanmış bir demiryolu pazarının oluşması için çalışıyoruz. Ancak bu noktada artık her şeyi devletten beklemeyeceğiz. Bundan sonra demiryolları sektörünün büyütülmesinde özel demiryolu tren işletmecileri de sorumluluk alacak. Birçok sektörden birçok firma bu süreçle ilgileniyor. Biz süreci kolaylaştırırız, yolu açarız ama önemli olan özel sektörün de burada yer alması, elini taşın altına koyması ve sektörün büyümesini hep beraber gerçekleştirmemiz. Havacılık sektöründe, THY olağanüstü büyüdü, dünya devi oldu. Özel sektör şirketleri de dünya çapında iş yapabilir hale geldiler. Demiryolu sektörünü de böyle bir gelecek bekliyor. Özel sektörün de sorumluluk alarak bu işin içinde yer almasını özellikle istiyoruz. Çünkü hep birlikte daha güçlü demiryolu sektörünü gerçekleştirmemiz çok daha kolay.”
 


DETAY HABER
17.10.2017

 

Etiketler = tcdd, omsan lojistik, TCDD Taşımacılık, lokomotif ve vagon kiralamasına ilişkin protokol, Ahmet Arslan, Mehmet Hakan Keskin,